Søren Burcharth

Om mig

Regionsrådskandidat - Region Hovedstaden

Om mig:

Min politiske vision er at arbejde for et åbent, sundt, humanistisk og bæredygtigt samfund. Et samfund som satser på bæredygtig vækst og muligheder for mennesker. Et samfund, der orienterer sig mod omverdenen. Og et samfund, der fremmer den sociale mobilitet, så flere mennesker kan leve i frihed.

Mere om mig:

• Arbejder som sekretariatschef i Videnskabernes Selskab og er uddannet i statskundskab. Har arbejdet professionelt med ledelse, kommunikation, ressourcestyring og interessevaretagelse i ministerier, uddannelses- og forskningsinstitutioner - og i faglig interesseorganisation. Og bl.a. fungeret som pressesekretær for kulturminister Ebbe Lundgaard (RV), været DJØF-formand og har sammenlagt 15 års ledererfaring fra bl.a. DTU.
  • Var ved valget i 2013 kandidat til Regionsrådet i Hovedstaden, hvor jeg fungerer som stedfortræder - og er radikalt medlem af Videnskabsetisk komité.
  • Folketingskandidat i Brønshøjkredsen 2014-2016.
  • Har repræsenteret RV i Vanløse Lokaludvalg - med mærkesager inden for sikker cyklisme og trafikudvikling.
  • Er tidligere næstformand for RV-Brønshøj-Vanløse-Husum og medlem af storkredsbestyrelsen i RV-Hovedstaden.
  • I min fritid spiller jeg piano i Baggårds Big Band og ror havkajak omkring Orø.
  • Har i godt 20 år boet i Vanløse med Charlotte og vores to børn, Louise og Jonas.